پکیج و کولر گازی

qctm.ir
  • ۰
  • ۰

نصب صحیح گاز به پکیج دیواری

نصب صحیح گاز به پکیج دیواری

اتصال گاز به پکیج دیواری دارای دو بخش مهم است، بخش اول شامل نصب فیلتر گاز و بخش دوم شامل نصب شلنگ گاز می باشد.

شلنگ و فیلتر گاز
نصب فیلتر گاز

جهت جلوگیری از ورود ذرات معلق و همچنین پلیسه ها به داخل شیربرقی گاز پکیج باید فیلتر گاز ۳/۴ را در قسمت ورودی گاز به دستگاه نصب کرد. البته اغلب شیر برقی گازپکیج هتی دیواری سایز ۱ اینچ هستند لذا برای اتصال صافی گاز باید از یک تبدیل گالوانیزه ۱ به ۳/۴ اینچ استفاده کنید.

در صورت کم شدن فشار گاز دستگاه ممکن است این فیلتر کثیف شده باشد که باید آن را باز نموده و تمیز نمایید. در هرصورت فیلتر گاز نباید افت فشار زیادی ایجاد نماید و باید به صورت دوره‌ای بازدید و تمیز گردد. البته به جای استفاده از فیلترهای رایج می‌توان از تکه اسفنج استوانه‌ای در ورودی گاز استفاده نمود.

نصب شلنگ گاز

شلنگ مورد استفاده جهت اتصال به دستگاه پکیج دیواری باید از جنس مرغوب و نخ دار و همچنین دارای علامت استاندارد انتخاب شود و سایز آن باید نمره ۲/۵ باشد. البته می‌توان از شلنگ های پرس شده مرغوب و نوع استیل آن که در برابر تابش نور خورشید مقاومت بالایی دارند استفاده کرد.

شلنگ گاز باید از یک سمت با سر شلنگی به صافی گاز و از سمت دیگر با الیو و مهره مناسب به ورودی گاز پکیج متصل شود و همچنین توسط بست ۲/۵ محکم شده و با کف صابون به‌ دقت تست شود.

فاصله دستگاه از شیر گاز باید به گونه‌ای تنظیم شود که حداکثر طول شنگ از ۱۲۰ سانتی متر تجاوز نکند.

بهتر است قبل از اتصال شلنگ گاز به دستگاه پکیج شیر گاز را چند لحظه با رعایت نکات ایمنی باز کنید و پس از زمان کوتاهی ببندید این کار به جهت هواگیری و خروج پلیسه و هرگونه مواد خارجی احتمالی درون لوله کشی گاز انجام می شود.

باید دقت داشته باشید که شلنگ گاز بعد از مدتی بسته به اینکه در فضای داخل یا در معرض تابش نور خورشید نصب شده باشد باید تعویض گردد.

qctm.ir

  • ۰۰/۰۸/۱۶
  • mo za

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی