پکیج و کولر گازی

qctm.ir
  • ۰
  • ۰

گروه بندی وسایل گاز سوز

گروه بندی وسایل گاز سوز

طبقه بندی محفظه احتراق دودکش فن
نوع A باز ندارد ندارد
نوع B باز تک جداره دارد ندارد
نوع C بسته دو جداره دارد دارد
وسایل نوع A

جزء وسایل گازسوز با محفظه احتراق باز هستند و نیاز به تجهیزات تخلیه دود نداشته و هوای لازم برای احتراق را از فضای نصب تامین می کنند. (مانند اجاق گاز خانگی)

وسایل نوع B

جزء وسایل گازسوز با محفظه احتراق باز هستند و نیاز به دودکش دارند و هوای لازم برای احتراق را از فضای نصب تامین می کنند. (مانند بخاری معمولی و پکیج های بدون فن)

وسایل نوع C

جزء وسایل گازسوز با محفظه احتراق بسته هستند و نیاز به دودکش دارند بطوریکه هوای لازم جهت احتراق را از فضای بیرون تامین می کنند. (مانند پکیج های فن دار)

نکته :

۱- پکیج با محفظه احتراق بسته : محفظه احتراق این مدل‌ها بسته است و عمل تخلیه دود و مکش هوا از طریق یک دودکش دوجــداره مخصــوص صــورت می پذیرد. در این مدل‌ها دستگاه به یک فن نیز مجهز می باشد تا به کمک دودکش دوجداره، هوای مورد نیاز برای احتراق را از فضای آزاد به دستگاه برساند و گازهای ناشی از احتراق را به فضای آزاد هدایت نماید. برای این مدل ها امکان نصب با دودکش و هواکش مجزا به جای دودکش دوجداره نیز وجود دارد. در مواقعی که برق دستگاه قطع شود سیستم به طور خودکار خاموش شده و تا وصل مجدد برق، دستگاه خاموش می ماند.

پکیج های محفظه احتراق بسته در واحد هایی که زیر بنای کمی دارند و یا در محیط باز نصب می شود (بالکن) و یا از نظر مکش دودکش مشکل دارند استفاده می شوند.

۲- پکیج با محفظه احتراق باز : در این مدل ها هوای مورد نیاز سوخت از محیط دریافت می شود، به خاطر داشته باشید در محیطی که دستگاه گاز سوز کار می کند حتماً باید دریچه تامین هوا وجود داشته باشد. دریچه هوا در تامین اکسیژن جهت افراد، دستگاه و خروج گاز های سمی کمک زیادی می کند و الزامی می باشد.

پکیج های محفظه احتراق باز برای مکانهایی که از نظر تامین اکسیژن مشکلی ندارند و یا مکانی که در مجاورت باد نیستند و دارای دودکش با قطر ۱۵ و مکش بسیار بالا هستند، مناسب می باشد.

qctm.ir

  • ۰۰/۰۸/۱۵
  • mo za

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی